Τρίτη, 28 Μαΐου 2013

5 Ιουνίου: Αγώνας και συντονισμός σε όλα τα επίπεδα για την Προστασία του Φυσικού και του Ανθρωπογενούς Περιβάλλοντος

ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/ Friends of Nature Greece

Καταστατικό Πρωτ. Αθηνών 13751/2012, 11/9/2012 – ΑΦΜ:998133930, ΔΟΥ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
Θερμοπυλών 92,12461 – Mail: desk@nfgr.org 

Αρ.πρωτ.19/2013
28/5/2013
5 Ιουνίου… και κάθε ημέρα,  Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

«Η Ελλάδα βρίσκεται εδώ και χρόνια σε παρατεταμένη κρίση σε όλα τα επίπεδα της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής σφαίρας, επηρεάζει δυσμενώς και περιθωριοποιεί  όλο και περισσότερα κοινωνικά στρώματα και ιδιαίτερα τη νεολαία. Η κρίση αυτή έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις στα «χολερικά χρόνια της εφαρμογής του μνημονίου» και εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς σε ανθρωπιστική κρίση: Αποσάθρωση του κοινωνικού κράτους, αυτοκτονίες, κατάθλιψη, ανεργία 21%, έλλειψη ελπίδας, αδιαφορία για το φυσικό και το ανθρωπογενές περιβάλλον(Ανακοίνωση των ΦτΦ, Ιούνιος 2012)

Ένα χρόνο μετά την παραπάνω ανακοίνωση που εκδώσαμε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος το 2012, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί σε όλα τα επίπεδα. Η επίσημη ανεργία τον Ιανουάριο του 2013 σκαρφάλωσε στο 27,2%, η δε πρόβλεψη του Κέντρου Προγραμματισμού Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) για το τέλος του 2013 την ανεβάζει στο 30,2%. Η ανεργία στους νέους έφτασε στο 59,9%, ενώ στις ηλικίες μέχρι 24 ετών εκτινάχθηκε στο 64,2%.
Στον τομέα του φυσικού και του αστικού περιβάλλοντος γίνονται βήματα προς τα πίσω, με αποτέλεσμα οι Περιβαλλοντικές Οργανώσεις να εκδώσουν κοινή ανακοίνωση με τίτλο «Η κρίση χτυπάει αλύπητα το περιβάλλον, όμως πού είναι ο Υπουργός Περιβάλλοντος;» (10/12/2012).

Οι ΦτΦ επιβεβαιώνουν ότι ο Υπουργός Περιβάλλοντος και οι συνεργάτες του ήταν στην χώρα μας, ήταν όμως απών από την Παγκόσμια Συνδιάσκεψη για την κλιματική αλλαγή (Ντόχα, Κατάρ 26/11/-7/12/2013) και πανταχού παρών στη δρομολόγηση και εφαρμογή αντιπεριβαλλοντικών πολιτικών όπως:
1.       τις εξορύξεις χρυσού στη Χαλκιδική και στη Θράκη,
2.       την αντιορθολογική/αντιοικονομική/αντιοικολογική πολιτική για τη διαχείριση των απορριμμάτων,
3.       την πώληση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και την παραχώρηση της παραλίας του Σαρωνικού στα μεγάλα συμφέροντα,
4.       την ιδιωτικοποίηση των εταιρειών ύδρευσης ΕΥΔΑΠ/ΕΥΑΘ,
5.       την μη προώθηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας - Αττικής (2011),
6.       τη συνέχιση των έργων για την εκτροπή του Αχελώου,
7.       την κατάργηση και συγχώνευση των  Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών  από 29 σε 14,
8.       τη νομιμοποίηση καταπατήσεων γης και αυθαιρέτων κτισμάτων,
9.       τη μη προώθηση της κύρωσης της Διεθνούς Συμφωνίας για την Προστασία και Αειφόρο Ανάπτυξη του Πάρκου Πρεσπών (οι γειτονικές παραλίμνιες χώρες την έχουν κυρώσει),
10.    τη διάλυση του Πράσινου Ταμείου (επιταχύνεται και με την πρόσφατη απομάκρυνση του προέδρου κ.Σερράου που διορίστηκε το 2011 με τετραετή θητεία),
11.   τη βεβήλωση των ορεινών όγκων και του τοπίου από καταστροφικές «επενδύσεις»,  ακόμα και σε περιοχές NATURA, όπως οι ΑΠΕ βιομηχανικού τύπου,
12.   τα αφύλακτα δάση με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα φαινόμενα της λαθροϋλοτομίας και της λαθροθηρίας,
13.   το ξεπούλημα νησίδων που είναι καταφύγιο των μεταναστευτικών πουλιών και σημαντικοί βιότοποι κ.λπ.

Το περιβάλλον υποβαθμίζεται προς όφελος ενός σχεδιασμού ανάπτυξης χωρίς κανόνες που προβλέπει ο νέος αναπτυξιακός νόμος 4146/2013 «για τη διαμόρφωση αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές επενδύσεις» και με τον οποίο, κατά παράβαση του Συντάγματος, νομιμοποιείται η ιδιωτική πολεοδόμηση, η εκποίηση δημοσίων εκτάσεων μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, η ιδιωτική χρήση των κοινόχρηστων αγαθών (αιγιαλός) και υποβαθμίζεται η προστασία των μνημείων.
Δεν είναι τυχαίο η προσπάθεια εκποίησης του Αστέρα Βουλιαγμένης μαζί με το Ναό του Απόλλωνα Ζωστήρα, η κατάχωση της αρχαίας Ιεράς Οδού (στο ύψος του Σκαραμαγκά), η απόσπαση και μεταφορά της Μέσης Οδού των Βυζαντινών χρόνων από το σταθμό Βενιζέλου του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης κ.λπ.
                                                                                                                                                                               
Οι ΦτΦ πιστεύουν ότι το Περιβάλλον, ο Πολιτισμός και οι Αισθητικές Αξίες που προστατεύονται από κοινού με το άρθρο 24 του Συντάγματος καθώς και από το ν.1650/1986 αποτελούν τη μεγάλη «προίκα» της Ελλάδας για μια άλλου τύπου ανάπτυξης προς όφελος της φύσης και της κοινωνίας. Εμείς από την πλευρά μας και στο μέτρο που μας αναλογεί, θα προβάλλουμε τα θετικά χαρακτηριστικά της χώρας μας και θα συμβάλλουμε στην προσέλκυση ενός ειδικού τουριστικού κοινού που είναι λάτρεις των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Με αφορμή την 5η Ιουνίου, καλούμε τα κινήματα πολιτών, τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές οργανώσεις, τον κάθε πολίτη ξεχωριστά να συντονίσουν τους αγώνες τους για την προστασία και την ανάδειξη της φυσικού και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος της χώρας μας. Οι ΦτΦ συνδιοργανώνουν με την Κίνηση Πολιτών ECOELEUSIS την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, 8:30μ.μ, εκδήλωση με θέμα «Το Περιβάλλον στην εποχή του μνημονίου. Όνειρο ήταν και πάει;» με ομιλητές την κα. Μαρία Καραμανώφ και τον κ. Μάριο Χαϊνταρλή (ELEFSINA HOTEL, Δήμητρας & Ρήγα Φεραίου). ΕΔΩ

Η εμπορευματοποίηση των κοινών αγαθών, η ρύπανση και η κλιματική αλλαγή, η αστικοποίηση, η πείνα και η φτώχεια, η έλλειψη πρόσβασης στην εκπαίδευση και στην υγεία, η ειρήνη και η συνεργασία των λαών, ο αγώνας ενάντια στο ρατσισμό και τις διακρίσεις κ.λπ. είναι θέματα που δεν θα πρέπει να τα αφήσουμε να τα διαχειρίζονται αποκλειστικά οι κυβερνήσεις και οι παγκόσμιοι οργανισμοί. Χρειάζεται η κοινή δράση των πολιτών στην Ευρώπη και στον κόσμο για να υπερασπίζουμε τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές κατακτήσεις και να τις εμπλουτίζουμε με άλλες όπως το δικαίωμα στον τουρισμό, την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία, στη μείωση του χρόνου εργασίας κ.λπ.
Οι ΦτΦ συμμετέχουν στην Εναλλακτική Σύνοδο Ευρωπαϊκών Κινημάτων/Alter Summit για την αντίσταση στο νεοφιλελευθερισμό και τις επιπτώσεις του στη φύση και στις κοινωνίες, που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα 7 και 8 Ιουνίου. ΕΔΩ

… κάθε ημέρα, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Το Ελληνικό Δίκτυο Περιβαλλοντικών Κοινωνικών Οργανώσεων «ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ» ιδρύθηκε το 2007 και αποτελεί τμήμα της Διεθνούς Περιβαλλοντικής Οργάνωσης Friends of Nature/NFI (1895). Στους NFI  http://www.nfi.at συμμετέχουν 45  εθνικές οργανώσεις απ΄ όλο τον κόσμο με περισσότερα από 500.000 μέλη. Οι NFI συμπεριλαμβάνονται στους GREEN10/G10 που είναι οι δέκα μεγαλύτερες περιβαλλοντικές οργανώσεις στον κόσμο.


Κυριακή, 26 Μαΐου 2013

Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013

Σάββατο 25 Μαΐου, 6:00μ.μ., οι ΦτΦ συμμετέχουν στο Σύνταγμα στην εκδήλωση ενάντια στη MONSANTO και στα Μεταλλαγμένα



Οι θέσεις των ΦΙΛΩΝ της ΦΥΣΗΣ/Friends of Nature Greece για τα τρόφιμα και τη διατροφή, το Διατροφικό  Κώδικα (Codex Alimentarius) και τα GMOs

«Η πείνα και η φτώχεια δεν είναι αποτέλεσμα μιας παγκόσμιας ανεπαρκούς παραγωγής ειδών διατροφής αλλά αποτέλεσμα μια άδικης κατανομής των προϊόντων, η οποία υπακούει στη λογική της καπιταλιστικής κερδοσκοπίας»
«Μανιφέστο για μια Νέα Ευρώπη» (2007), Naturefriends International (NFI)

«Να υποστηριχθούν οι μικροί αγρότες και παραγωγοί τροφής, οι οποίοι, χρησιμοποιώντας ήπιες μεθόδους καλλιέργειας, μπορούν  να μας εξασφαλίσουν υγιεινά τρόφιμα, χωρίς να εξαθλιώνονται από τις άδικες εμπορικές πρακτικές και τις ενέργειες των αρπακτικών αγροτοβιομηχανιών».
Μιγέλ ντ΄Εσκότο Μπρόκμαν (στην 63η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, 22/4/2009,  για την Μητέρα Γη)

Το δικαίωμα στην τροφή και στην ασφάλεια της τροφής είναι κατοχυρωμένο θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, σύμφωνα με την παγκόσμια Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ. Στην Ελλάδα, αλλά και στις χώρες του Ευρωπαϊκού νότου, όλο και περισσότερες οικογένειες αναζητούν την τροφή τους στους κάδους απορριμμάτων ή τρέφονται ανεπαρκώς από συσσίτια ή από πρωτοβουλίες κοινωνικής αλληλεγγύης πολιτών. Ταυτόχρονα, τόνοι τροφίμων δεν συλλέγονται, παραμένουν στα χωράφια και στέλνονται σε χωματερές, γιατί έτσι μπορούν να ελέγχονται οι τιμές και να διατηρούνται σε ικανοποιητικά για τις εταιρείες επίπεδα, ή σαπίζουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ ή στα ντουλάπια και τα ψυγεία μας. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο των Πολιτικών Μηχανικών (Institution of Mechanical Engineers) στην Αγγλία, το 30% με 50% της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων ή αλλιώς 1,2 με 2 δισεκατομμύρια τόνοι τροφίμων (από τα 4 δις που υπολογίζεται η συνολική παραγωγή) καταλήγουν στα σκουπίδια, με την ποσότητα αυτή ολοένα να αυξάνει (Ιανουάριος 2013).

Η γενετική τεχνολογία στις μέρες μας αυξάνει τη βιομηχανική, αγροτική παραγωγή και ενισχύει τη δύναμη των πολυεθνικών επιχειρήσεων, οι οποίες επιδίδονται σε αγώνα δρόμου για τον έλεγχο της τροφής μέσω του ελέγχου των σπόρων χρησιμοποιώντας «πατέντες» και περιορίζοντας την πρόσβαση των αγροτών σε αυτούς, ενώ εξαρτά και περιθωριοποιεί τα μικρά αγροτικά νοικοκυριά. Ακόμα και ολόκληρες φτωχές χώρες εξαρτώνται από πολυεθνικές εταιρίες όπως η Monsanto και η Bayer.
Η νόθευση των προϊόντων διατροφής (τρελές αγελάδες, γρίπη πτηνών, κρέας αλόγου σε αλλαντικά, νοθευμένα λάδια και οινοπνευματώδη κ.λπ.) και οι βλαβερές συνέπειες στην υγεία, δεν είναι απλά και μόνο μια αθέμιτη καπιταλιστική εμπορική πράξη σε βάρος των καταναλωτών αλλά μια εγκληματική ενέργεια που απειλεί ακόμα και τα συστήματα υγείας.

Η πολιτική εγκατάλειψης των παραδοσιακών ντόπιων ποικιλιών καλλιεργήσιμων φυτών και σπόρων οδηγεί στην περαιτέρω χρήση φυτοφαρμάκων για την αντιμετώπιση των ασθενειών και των συνεπειών των κατά τόπους κλιματολογικών συνθηκών. Οι μονοκαλλιέργειες εντείνουν το πρόβλημα της επέκτασης των ασθενειών στο σύνολο της γεωργικής παραγωγής, ενώ η κατάχρηση χημικών εντομοκτόνων έχει προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης των πληθυσμών των μελισσών, εντόμων ζωτικής σημασίας στην αναπαραγωγή (επικονίαση) των φυτικών ειδών. Οι πρόσφατα προτεινόμενες αλλαγές στην Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης δυστυχώς συνεχίζουν να μην υποστηρίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη της υπαίθρου, ενισχύοντας κυρίως τις μεγάλες γεωργικές επιχειρήσεις (το 20% των παραγωγών εισπράττει το 80% των επιδοτήσεων).

Ο Διατροφικός Κώδικας (Codex Alimentarius) του οποίου η εφαρμογή είναι υποχρεωτική από 1/1/2010 για όλα τα κράτη–μέλη στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής να έχουν ηγετικό ρόλο διεθνώς στην επιβολή μέτρων, οδηγεί σε ασφυξία παγκοσμίως τη μικρή γεωργική και κτηνοτροφική εκμετάλλευση και την οικοτεχνική επεξεργασία και διάθεση τροφίμων, ενώ ενισχύει την εντατικοποίηση της γεωργίας και κτηνοτροφίας και τη χρήση χημικών μέσων και φαρμάκων με πρόσχημα την εξασφάλιση της

Οι ΦτΦ υπογραμμίζουμε την αναγκαιότητα ανάπτυξης ενός καταναλωτικού κινήματος στην Ευρώπη και στον κόσμο, το οποίο θα βασίζεται στις παρακάτω αρχές:
·         Τη χρήση παραδοσιακών ποικιλιών σπόρων, φυτών και ζωικών ειδών που έχουν αποδεδειγμένα μεγαλύτερη αντοχή σε ασθένειες και στις κατά τόπους κλιματολογικές συνθήκες λόγω του μακροχρόνιου εγκλιματισμού τους. Θεωρούμε κατ΄ αρχάς θετικά σε θεωρητικό επίπεδο την  Ελληνική νομοθεσία που προβλέπει ότι «τα εγχώρια αβελτίωτα καλλιεργούμενα φυτικά και εκτρεφόμενα ζωικά είδη, οι φυλές, οι ποικιλίες και οι τύποι τους, που έχουν διαμορφωθεί και σταθεροποιηθεί στο χρόνο χωρίς την επέμβαση της γενετικής επιστήμης, οι αντίστοιχες άγριες μορφές των ειδών αυτών και οι βιότοποι αναπαραγωγής τους αποτελούν πολύτιμα στοιχεία του περιβάλλοντος και προστατεύονται από το κράτος» (Ν.1564/1985 άρθρα 14,1).
·         Τη δημιουργία κοινοτικών τραπεζών σπόρων και την οριζόντια μέσω αυτών ανταλλαγή σπόρων, τις οποίες θα διαχειρίζονται τα κατά τόπους ενδιαφερόμενα μέρη, δηλαδή οι κατά τόπους γεωργικοί και καταναλωτικοί συνεταιρισμοί.

Οι ΦτΦ  προτείνουν και διεκδικούν:
1.      μια «Αγροτική Πολιτική Αυτοδυναμίας Τροφίμων» (peoples food sovereignty) που θα δίνει το δικαίωμα και θα εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις στους λαούς να οργανώσουν τη γεωργική, την κτηνοτροφική και αλιευτική τους πολιτική, τόσο στην παραγωγή όσο και στη διάθεση, με κριτήρια οικολογικά, κοινωνικά, οικονομικά και πολιτιστικά.
2.      μια πολιτική που θα αντιμετωπίζει την τροφή ως δικαίωμα και όχι ως κερδοσκοπικό εμπόρευμα.
  1. τη μη εφαρμογή του Διατροφικού  Κώδικα (Codex Alimentarius) και της γενετικής τεχνολογίας γιατί α) θα προκαλέσουν ολέθριες επιπτώσεις στην υγεία β) θα ενισχύουν τον έλεγχο και τη δύναμη των πολυεθνικών εταιρειών στους  μικρούς παραγωγούς αγροτικών προϊόντων γ) «Όποιος ελέγχει τα τρόφιμα ελέγχει και την ανθρωπότητα» και. εμείς είμαστε αντίθετοι με αυτήν την προοπτική.
[ΣΗΜΕΙΩΣΗ: το κείμενο αυτό αποτελεί  ένα τμήμα των συνολικών θέσεων των ΦτΦ/ NFGR  για τα Τρόφιμα και τη Διατροφή]

Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013

22 Μαΐου - 50 χρόνια από τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη - Ένα λουλούδι τάφο του - 250 υπογράφουν τη Διακήρυξη

 Ένα λουλούδι στον τάφο του: Μαρία Αρβανίτη - Σωτηροπούλου, Πάνος Τριγάζης, Στέφανος Ληναίος

Στο Α' Νεκροταφείο της Αθήνας

Ο Κώστας Φωτεινάκης και η Ειρήνη Μπουρολιά από τους "Φίλους της Φύσης" στην είσοδο του Α΄ Νεκροταφείου
-----------
Τη ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ υπογράφουν 250 άνθρωποι του ειρηνιστικού και οικολογικού κινήματος, συνδικαλιστές, στελέχη της ΔΝ Λαμπράκη, βουλευτές κ.α. Μεταξύ των υπογραφών είναι και του προέδρου των ΦτΦ Κώστα Φωτεινάκη. Διαβάστε ρεπορτάζ ΕΔΩ 

50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ ΛΑΜΠΡΑΚΗ
παρουσίαση στην ΕΣΗΕΑ 

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ

Στις 22 Μαΐου 2013 συμπληρώνονται 50 χρόνια από την δολοφονία του βουλευτή της αριστεράς και αγωνιστή της ειρήνης και της δημοκρατίας Γρήγορη Λαμπράκη, και τον Ιούνιο 50 χρόνια από την ίδρυση της ΔΝ Λαμπράκη.

Η μνήμη του Γρηγόρη Λαμπράκη συνδέει αγώνες και αιτήματα πολλών δεκαετιών του Ελληνικού λαού. Υπήρξε αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης, πολυβαλκανιονίκης, υφηγητής της Ιατρικής, βουλευτής από το 1961, εκλεγμένος στην Α’ Πειραιά, ηγετική μορφή του κινήματος ειρήνης, οδοιπόρος του Ολντερμάστον και του Μαραθώνα.

Ευρύτατα έχει αποτυπωθεί στη συλλογική μνήμη η μορφή του Λαμπράκη να πορεύεται από τον Μαραθώνα, στις 21 Απρίλη 1963, κρατώντας το πανό του Ολντερμάστον με τη λέξη «ΕΛΛΑΣ» στη μία όψη και “GREECE” στην άλλη. Πορεία που είχε απαγορευθεί από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή και η πραγματοποίηση της αποτέλεσε πράξη πολιτικής ανυπακοής, στις τότε συνθήκες, κινητοποιώντας χιλιάδες πολίτες, με κορυφαίους διανοούμενους και πολλούς νέους ανάμεσα τους.

Ένα μήνα μετά τον άθλο του Μαραθώνα, ο Γρηγόρης Λαμπράκης έπεφτε στη Θεσσαλονίκη, ύπουλα χτυπημένος από το φασιστικό παρακράτος, με συνένοχο και το τότε κράτος της δεξιάς.

Η δολοφονία του πυροδότησε ένα πλατύ κίνημα διαμαρτυρίας στην Ελλάδα και αλληλεγγύης με τον ελληνικό λαό στο εξωτερικό.

Ο ελληνικός λαός ξεσηκώθηκε, μετατρέποντας την κηδεία του Λαμπράκη, σε μεγάλο λαϊκό ποτάμι που η Αθήνα είχε να δει από την απελευθέρωσή της από τους Γερμανούς. Η συνέχεια ήταν μια «δημοκρατική παλίρροια», ιδιαίτερα στο χώρο της νέας γενιάς, με κύριο εκφραστή του το κίνημα των Λαμπράκηδων, που ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του Μίκη Θεοδωράκη. Ο λαϊκός εκείνος ξεσηκωμός, συνέχεια και κορύφωμα των δημοκρατικών αγώνων του «1-1-4», του 15% για την Παιδεία και των αγώνων για εθνική ανεξαρτησία, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «Ελληνικός Μάης του ‘63», συνοδεύτηκε από μια πολιτιστική άνοιξη και στο πολιτικό επίπεδο οδήγησε στην ήττα της ΕΡΕ στις εκλογές του Νοέμβρη 1963 και του Φλεβάρη 1964. Ανεκόπη, όμως, βίαια η δημοκρατική ανέλιξη του τόπου αρχικά με το παλατιανό πραξικόπημα του 1965 και η εκτροπή κορυφώθηκε με το αμερικανόμπνευστο στρατιωτικοφασιστικό πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 1967.
Θεωρούμε ότι η μνήμη του Γρηγόρη Λαμπράκη εξακολουθεί να εμπνέει και να κινητοποιεί. Χρειαζόμαστε το ανυπότακτο πνεύμα του, την αγωνιστικότητά του και το αλληλέγγυο παράδειγμά του, ιδιαίτερα σήμερα που η ελληνική κοινωνία συνθλίβεται μέσα σε μια πολυδιάστατη διεθνή και ευρωπαϊκή καπιταλιστική κρίση, την οποία εκμεταλλεύονται οι νεοναζί, κερδοσκοπώντας πολιτικά και σκορπώντας τον φόβο και το ρατσιστικό μίσος για τους μετανάστες.

50 χρόνια μετά, το σύνθημα «Ο Λαμπράκης ζει» διατηρεί την αξία και το εξεργετικό του μήνυμα στο ακέραιο.

Ο Λαμπράκης Ζει γιατί παραμένουν ζωντανά τα οράματά του, μέσα στους σύγχρονους αγώνες για τη δημοκρατία, την ειρήνη, την κοινωνική δικαιοσύνη και την εθνική ανεξαρτησία.

Ζει μέσα στις πρωτοβουλίες κοινωνικής αλληλεγγύης που αναπτύσσονται σε όλη την Ελλάδα.

Ζει και ως σύμβολο ενότητας της αριστεράς, την οποία υπηρέτησε και ο ίδιος συμπαρατασσόμενος με την ΕΔΑ στα δύσκολα μετεμφυλιοπολεμικά χρόνια.

Ζει στους αγώνες για ενωμένη και ανεξάρτητη Κύπρο, χωρίς ξένους στρατούς και ξένες βάσεις, γέφυρα ειρήνης με την πολύπαθη Μ. Ανατολή, όπου μαίνεται ο πολυαίμακτος εμφύλιος πόλεμος της Συρίας και εξακολουθεί να ματώνει η Παλαιστίνη υπό την Ισραηλινή κατοχή.

Ζει στους αγώνες για ένα ειρηνικό και αλληλέγγυο μέλλον όλων των λαών της Βαλκανικής, μακριά από ιμπεριαλιστικές πολιτικές του «διαίρει και βασίλευε», ανιστόρητους μεγαλοϊδεατισμούς και εθνικιστικά μίση.

Ο Λαμπράκης Ζει και ενώνει τη βροντερή φωνή του με όλη την ανθρωπότητα, απαιτώντας «Ποτέ πια πόλεμος – Ποτέ πια φασισμός», «ΟΧΙ άλλη Χιροσίμα» - ΟΧΙ άλλο Τσέρνομπιλ – ΟΧΙ άλλη Φουκουσίμα».

Μάης 2013


Κυριακή, 19 Μαΐου 2013

Οι θέσεις των Naturefriends International/ NFI για τα Ι.Χ., τα δημόσια ΜΜΜ, τη διακίνηση αγαθών, την κατασκευή τεραστίων δρόμων, την ταχύτητα των αυτοκινήτων στις πόλεις



«Στις πλούσιες χώρες αλλά και στα νεοβιομηχανικά κράτη πρέπει να εφαρμοστεί μια φιλοπεριβαλλοντική κυκλοφοριακή πολιτική, δηλαδή ένας περιορισμός ή αυτοσυγκράτηση της μεταφοράς με Ι.Χ., η οποία όπως είναι γνωστό, αυξάνει έντονα την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με CO2. 
Υποστηρίζουμε αποφασιστικά την ανάπτυξη των δημοσίων μέσων μαζικής μεταφοράς και τη διακίνηση αγαθών με τρένα…. Ιδιαίτερα πρέπει η οικονομική ανάπτυξη να αποσυνδεθεί από την κατασκευή τεραστίων δρόμων με πρόσχημα το εμπόριο…»

"Μανιφέστο για μία Νέα Ευρώπη", NFI, 2007.
----------



Οι NFI είναι υπέρ της καθιέρωσης των 30χλμ ταχύτητα εντός των πόλεων, θέση που την έχουν υιοθετήσει και οι ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/ Friends of Nature Greece. 
Περισσότερα ΕΔΩ 

Θα επανέλθουμε με κείμενα Οικολόγων Φιλοσόφων και πολιτικών για την "Κοινωνική ιδεολογία του αυτοκινήτου" (Antre Gorz κ.ά).


Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

Μηδενική ανοχή στα τροχαία εγκλήματα/ Κυριακή 19 Μαΐου μαζί με τους ποδηλάτες διεκδικούμε Οδική Ασφάλεια Τώρα



19 Μαΐου: Οδική Ασφάλεια Τώρα.
Με αφορμή την Πανελλαδική ποδηλατοπορεία που πραγματοποιείται την Κυριακή 19 Μαΐου σε 43 τουλάχιστον πόλεις της χώρας με κεντρικό σύνθημα  «Ανοίγουμε το δρόμο στη ζωή» ποδηλατώντας για την “Οδική ασφάλεια , την εφαρμογή του Κ.Ο.Κ, το Δραστικό περιορισμό του Ι.Χ., την προώθηση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς & Ποδηλάτου» πέραν από την αυτονόητη υποστήριξη μας σ αυτή την πρωτοβουλία θεωρούμε αναγκαίο να ενώσουμε την φωνή μας και την δράση μας απαιτώντας Οδική Ασφάλεια τώρα!

Τίποτα δεν είναι ανώτερο από την ανθρώπινη ζωή. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να την αφαιρεί ή να την καταστρέφει. Το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας αφού δεν αντιμετωπίστηκε χθες θα πρέπει να αντιμετωπιστεί Τώρα. Είναι το σημαντικότερο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας έχοντας προκαλέσει πάνω από 40.000 νεκρούς και πολύ περισσότερες βαριές αναπηρίες από το 1990 μέχρι σήμερα είναι πηγή τρομοκρατίας και διακρίσεων για εκατομμύρια πολιτών, ιδιαίτερα αυτών που χαρακτηρίζονται σαν ευάλωτοι χρήστες του Οδικού Δικτύου, των πεζών, των ποδηλατών και των δικυκλιστών και ιδιαίτερα των παιδιών, των ηλικιωμένων και των ανθρώπων με αναπηρίες.
Διεκδικούμε την άμεση υιοθέτηση δέσμης μέτρων  που  θα τηρηθούν με συνέπεια και σε χρονικό βάθος:

-          Αποτροπή της καταχρηστικής λειτουργίας του ΙΧ  - Ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
-          Λιγότερα φορτηγά και TIR στις Εθνικούς Οδούς – Μεταφορές προϊόντων με τρένα και πλοία.
-          «Δια βίου» εκπαίδευση για την οδική ασφάλεια και τα ΜΜΜ αρχίζοντας από το σχολείο.
-          Ανάπτυξη και περιφρούρηση ολοκληρωμένων υποδομών για την κίνηση πεζών και ποδηλάτων.
-  Δημιουργία ζωνών ήπιας κυκλοφορίας με περιορισμό των ταχυτήτων στις περιοχές πυκνής συγκέντρωσης ανθρώπων.
-          Σεβασμό απ όλους και έλεγχο της εφαρμογής του Κ.Ο.Κ.

Την Κυριακή 19 Μαΐου από τις 12 μέχρι τις 3.30 μ.μ. παράλληλα με την ποδηλατοπορεία της Αθήνας θα πραγματοποιήσουμε δράσεις επικεντρωμένες ιδιαίτερα στην οδική ασφάλεια των παιδιών στον πεζόδρομο της Ερμού κάτω από τον σταθμό Ηλεκτρικού του Θησείου. Όσοι δεν μπορούν να συμμετάσχουν στην Ποδηλατοπορεία ας έρθουν μαζί μας, τα παιδιά με τα ποδήλατα τους για μια δικιά τους μικρή ποδηλατοπορεία.  Θα προβάλουμε τις θετικές δράσεις που μπορούν να μας βγάλουν από το αδιέξοδο.
Και θα υποδεχτούμε τους ποδηλάτες που θα τερματίσουν την πορεία τους εκεί με την  Ωδική Ασφάλεια μια συναυλία που σηματοδοτεί την αρμονία που πρέπει να υπάρξει στους δρόμους.
                                   
Δεν θα περιμένουμε άλλο: Οδική Ασφάλεια Τώρα!

Πανελλαδικός σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα», Μαμάδες στο Δρόμο, Κίνηση Πολιτών ΠΕΖΗ,  Παιδικό Στέκι Τσαμαδού 15, Φίλοι της Φύσης, ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙΣ, πρωτοβουλία Μετρό Δυτικά,  Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα.

Ανάλογες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν και στη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο και την Πρέβεζα.
Στην συναυλία Ωδική Ασφάλεια θα συμμετάσχει το συγκρότημα των Music Soup και άλλοι  καλλιτέχνες. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στο blog SOSTE

Τετάρτη, 15 Μαΐου 2013

Μαρία Αρβανίτη -Σωτηροπούλου: Το παναθρώπινο δικαίωμα στην περίθαλψη/ "δυσάρεστη έκπληξη η απάντηση των στρατιωτικών ιατρών ΕΣΤΙΑ"


         
[Διαβάστε πρώτα το άρθρο που προηγήθηκε  και μετά κλικάρετε ΕΔΩ  για να δείτε τι ακολούθησε με αφορμή αυτό το άρθρο και άλλες προφανώς αντιδράσεις]
--------------

Το παναθρώπινο δικαίωμα στην περίθαλψη           
                       
            Με αφορμή την ανακοίνωση της οργάνωσης ΕΣΤΙΑ των στρατιωτικών γιατρών σχετικά με την περίθαλψη των ακριτικών περιοχών της Ελλάδας.

             Είναι πια γνωστή πια η τραγική υποβάθμιση της υγείας όλων των κατοίκων της Ελλάδας μετά την επιβολή του Μνημονίου. Την ώρα που η κυβέρνηση θριαμβολογεί για τη μείωση των τιμών των φαρμάκων, καθένας ξέρει καλά ότι πληρώνει από την τσέπη του τα περισσότερα από τα φάρμακα που συχνά χρησιμοποιεί (αναλγητικά, αντιφλεγμονώδη, αντιγριπικά, αντιρευματικά κ.λ.π- που  έχουν διαγραφεί από τη λίστα των Ταμείων), ενώ και στα συνταγογραφούμενα μετά από ταλαιπωρία στον ΕΟΠΥΥ, αναγκάζεται εκτός από τη συμμετοχή να καλύπτει από την τσέπη του τη διαφορά από το φθηνότερο φάρμακο σε κείνο, που πραγματικά χρειάζεται για να γιατρευτεί.
Καθένας πια εύχεται - περισσότερο από άλλοτε και πάνω απ' όλα - να μην αρρωστήσει, αφού τα νοσοκομεία νοσούν, πολλές εργαστηριακές εξετάσεις αποκλείονται, ενώ εργαστήρια στα οποία οι ασφαλισμένοι δεν πλήρωναν συμμετοχή, όπως του ΟΝ δεν λειτουργούν καθόλου (οι παρασκευάστριες αξιοποιούνται στο τηλεφωνείο!!)  λόγω του ότι δεν εγκρίνονται κονδύλια για ν' αγοραστούν τα αντιδραστήρια των μηχανημάτων!!!
ΜΚΟ όπως οι “γιατροί του κόσμου” και οι “γιατροί χωρίς σύνορα” καλούνται να υποκαταστήσουν το κράτος παρέχοντας πρωτοβάθμια φροντίδα στους πολλούς πια ανασφάλιστους Έλληνες και μετανάστες.
Μέσα στη γενική αποδιοργάνωση οι ακριτικές περιοχές, που πάντα είχαν ελλιπή υγειονομική κάλυψη, βρέθηκαν στο κενό. Το Υπουργείο Υγείας και Εθνικής Αμύνης σκέπτεται να διορίσει ΑΜΙΣΘΟΥΣ οπλίτες γιατρούς.
Ο Ιατρικός Σύλλογος πήρε την ακόλουθη θέση
 «Κατά την τελευταία συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιατρικού Συλλόγου συζητήθηκε το θέμα της έλλειψης αγροτικών ιατρών στα Διαπόντια Νησιά (Οθωνοί, Ερείκουσα, Μαθράκι)......να ξανασυσταθεί ο διορισμός ιατρών που υπηρετούν στις ένοπλες δυνάμεις, αποζημιώνοντάς τους με το μισθό του αγροτικού ιατρού (ιδιωτών), εξασφαλίζοντάς τους στέγη και τροφή και δίνοντάς τους μόρια για την ειδικότητά τους.».

Αυτό που εκπλήσσει δυσάρεστα είναι η απάντηση του Συλλόγου των Στρατιωτικών Ιατρών ΕΣΤΙΑ, η οποία στην αντίκρουση αυτής της άποψης γράφει ανάμεσα σε άλλα.
 «Πολύς ο λόγος τελευταία για την επάνδρωση -υποστήριξη, παραμεθόριων περιοχών από αξκούς ιατρούς των ΕΔ. Ως ΕΣΤΙΑ, θέλουμε να διασαφηνίσουμε ότι ενδιαφερόμεθα για τους ΑΚΡΙΤΕΣ του ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, και θεωρούμε καθήκον μας την στήριξη των Ελλήνων  ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ (και για να είναι σαφέστερο…. την στήριξη, όσων δεν χρώνται βεβαιώσεων, ταυτοτήτων και…. ψευδοφοιτήσεων σε ελλαδικά Ρεπούσεια σχολεία, η προΰπαρξης κράτους για να είναι Έλληνες).
............
Στην πραγματικότητα όμως, κανένα πρόβλημα δεν λύνεται, απλά μεταβιβάζεται στις πλάτες ενός και μόνο ενός ανθρώπου, το βάρος και η ευθύνη αντιμετώπισης ενός προβλήματος, με την ελπίδα ότι:
1. αυτό δεν θα εμφανιστεί ποτέ στις πραγματικές του διαστάσεις
2. Ότι ο ένας και μόνο ιατρός, δεν θα υποστεί επίθεση από την δυσαρεστημένο αλλοδαπό που υποχρεώθηκε να εξετάσει, καθώς και ότι δεν θα υπάρξει καμία πιθανότητα ιατρικού σφάλματος, για το οποίο καμία υπηρεσία δεν μας εξασφαλίζει ούτε ακόμα και έναντι στρατιωτικού προσωπικού.
Με λίγα λόγια, δεν είναι δυνατό μια ειδικότητα και ένα πρόσωπο μόνο του, κάτω από υπουργικές αποφάσεις των οποίων οι συντάκτες, ελέγχονται για πολλά, και για την επάρκειά τους, να καλείται να καλύπτει …. τα ακάλυπτα.
ΕΑΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΑΚΡΙΤΩΝ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΩΣ ΑΓΑΘΟΥΣ ΚΑΙ ΕΥΠΙΣΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΚΗ, και θα πρέπει, επιτέλους να γίνει κατανοητό, ότι οι στρατιωτικοί ιατροί δεν μπορεί να θυσιάζονται ως Ιφιγένειες για χάρη των εντυπώσεων και χωρίς ουσιαστικό λόγο.
Το Καστελόριζο και κάθε ακριτική περιοχή, θα πρέπει να ισχυροποιηθούν συνοριακά, να εξασφαλιστεί η ύπαρξη του ελληνικού πληθυσμού τους, άνευ απειλής από τακτικές αλλά και ασύμμετρες απειλές όπως η εισβολή ασιατών και αφρικανών, και ταυτόχρονα να χτιστούν οι υποδομές όχι απλά στήριξης του ελληνικού πληθυσμού τους, αλλά αύξησης του, και αυτό κύριοι …..ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ……..
Δ.Σ. Ενώσεως Στρατιωτικών Ιατρών».

Το ανωτέρω κείμενο ξαφνιάζει οδυνηρά οποιονδήποτε γαλουχήθηκε στα Ιπποκρατικά ιδεώδη, όπως όλοι οι συνάδελφοι στρατιωτικοί γιατροί. Οι στρατιωτικοί γιατροί ιστορικά έδρασαν με γνώμονα την πανανθρώπινη αλληλεγγύη και σε κάθε πόλεμο βρέθηκαν πάντα στην πρώτη γραμμή του για να περισώσουν ότι μπορούν περιθάλποντας τους στρατιώτες εχθρούς και φίλους, που κομματιάζονται στα φονικά πεδία ή τον άμαχο πληθυσμό που εξολοθρεύεται από βόμβες, λιμούς ή επιδημίες στα μετόπισθεν. Από την εποχή του Τρωικού πολέμου κιόλας βλέπουμε ότι στο γιατρό κάθε κοινωνία όχι μόνο επιτρέπει, αλλά και επιβάλλει μια προνομιακή θέση πάνω από παρατάξεις, με μόνη σημαία το συμφέρον του ενός ανθρώπου, που έτυχε σ' αυτή τη μάχη να γλιτώσει.
 Ο Ιπποκράτης, που πρώτος θέσπισε την ιατρική δεοντολογία μας δίδαξε πως για το γιατρό δεν ισχύουν οι διακρίσεις φυλής θρησκείας ή ηλικίας. Η ζωή του ασθενούς είναι υπέρτατη αξία και κανείς δεν έχει δικαίωμα να επιλέγει ανάμεσα σε φίλους ή εχθρούς, νέους ή γέρους, πλούσιους ή φτωχούς.
Αναρωτιόμαστε πώς μπορεί σήμερα σε καιρό ειρήνης ο στρατιωτικός γιατρός να διακρίνει τον Έλληνα από τον αλλοδαπό (μετανάστη ή τουρίστα) ασθενή, αναρωτιόμαστε αν κάνει τέτοιους διαχωρισμούς και κατά το διορισμό του στο Αφγανιστάν, όπου υποτίθεται ότι οι Έλληνες δρουν σαν ειρηνευτικό σώμα.

Δυστυχώς ο Μέντελε και οι Ναζί γιατροί δεν είναι το μόνο παράδειγμα γιατρών, που έδρασαν παραβιάζοντας κάθε ανθρωπιστικό νόμο. Υπενθυμίζουμε ότι ο Παγκόσμιος Ιατρικός Σύλλογος με έγγραφό του την 9 Οκτωβρίου 2004 μετά τη Γενική Συνέλευση που έγινε στο Τόκιο, ανακοίνωσε ότι «οι στρατιωτικοί γιατροί είναι –πάντα- πρώτα γιατροί και μετά στρατιώτες» και ότι «η ιατρική ηθική εν καιρώ πολέμου είναι ταυτόσημη με την ιατρική ηθική σε καιρό ειρήνης».
Η ανακοίνωση εκδόθηκε με αφορμή το άρθρο του Steven Miles, καθηγητή του Πανεπιστημίου της Μινεσότα (ΗΠΑ) στο έγκριτο LANCET(2004, 364:725-9) για τη συμμετοχή  (συνενοχή) των γιατρών σε κακοποιήσεις κρατουμένων στο Ιράκ, Αφγανιστάν και Γκουαντανάμο. Σε αυτήν τεκμηριώνεται ότι στη Βαγδάτη, το Αφγανιστάν και το Abu Grhaib το ιατρικό σύστημα όχι μόνον απέτυχε να προστατεύσει τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά συνεργάστηκε με βασανιστές και απέτυχε την αρμόζουσα καταγραφή τραυμάτων ή θανάτων από βασανιστήρια.
Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα, με αφορμή την απεργία πείνας του Δ. Κουφοντίνα, η ΕΙΝΑΠ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι είναι παράβαση του ιατρικού καθήκοντος η παρεντερική σίτιση ατόμου παρά τη θέλησή του, φέρνοντας στο προσκήνιο την ιατρική ηθική στις σημερινές συνθήκες.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία των ΗΠΑ οι γιατροί σε πολλές περιπτώσεις εκλήθησαν (λόγω της εντολής που υπήρχε από το Υπουργείο Αμύνης) να βοηθήσουν στην ανάνηψη βασανισμένων αιχμαλώτων, για να συνεχισθούν τα βασανιστήρια, πάντα παρίστατο γιατρός και ψυχίατρος για να «επικυρώνουν» τη διαδικασία «ανάκρισης», ενώ καταγράφονται περιπτώσεις γιατρών που άμεσα βασάνιζαν κρατουμένους. Αυτές οι πρακτικές προφανώς δεν ήταν αποκλειστικότητα των ναζί, γι αυτό και η ανθρωπότητα κωδικοποίησε στη Συνθήκη της Γενεύης κανόνες για τη συμπεριφορά στους αιχμαλώτους. Οι φωτογραφίες βασανισμού κρατουμένων στις φυλακές Abu Grhaib της Βαγδάτης από υπερήφανους γιάνκηδες, που έκαναν το γύρο του κόσμου προκάλεσαν σκάνδαλο, που ξέφτισε με μικρές συνέπειες για κάποιους γαλονάδες, θάβοντας τα ουσιαστικά ερωτηματικά και αφήνοντας στο απυρόβλητο εκείνους, που θα έπρεπε να είχαν πρωτοστατήσει στην αποκάλυψη της φρίκης. Το συγκλονιστικό στην περίπτωση είναι αφ’ ενός η «ενθουσιώδης» συμμετοχή των νεοσύλλεκτων στο στρατό γυναικών, που αποδείχθηκαν πιο απάνθρωπες από τους άνδρες - και απαιτείται επισταμένη ψυχολογική έρευνα γι αυτή τη συμπεριφορά που ανατρέπει τα κλασσικά γυναικεία πρότυπα- και αφ΄ ετέρου η συγκάλυψη της συνενοχής των επαγγελματιών υγείας.
Αν και επίορκοι γιατροί πάντα υπήρξαν στην Ιστορία, η τεράστια τεχνολογική πρόοδος ευθύνεται για την πρόσφατη επιδημία από Φραγκενστάιν και Μέγκελε, που αντί να παραδίδονται στη χλεύη της ανθρωπότητας δοξάζονται και ηρωοποιούνται. Είναι προς τιμήν του Παγκόσμιου Ιατρικού Συλλόγου αυτή η απόφαση η οποία βασίζεται στην Ιπποκρατική αντίληψη η οποία περιέχεται στον Όρκο και η οποία ισχύει και για τους Έλληνες στρατιωτικούς γιατρούς και μάλιστα σε καιρό ειρήνης.
Η άσκηση της ιατρικής είναι πολιτική πράξη και ο γιατρός καλείται να υπερασπιστεί  με το κύρος του και πολλές φορές θέτοντας σαν ενέχυρο την ίδια του τη ζωή, την ποιότητα ζωής του ασθενή του.  Είναι απαράδεκτο σε κείμενο με υπογραφή του ΔΣ στρατιωτικών γιατρών να καταχωρούνται τέτοιες απόψεις, ειδικά την ώρα που τα θύματα ρατσιστικών επιθέσεων στη χώρα μας πολλαπλασιάζονται δραματικά.
 Για τους γιατρούς, η ειρήνη παραμένει η κατάσταση υγείας της διεθνούς κοινωνίας και πρέπει να ξεκαθαριστεί προς κάθε κατεύθυνση στις δύσκολες στιγμές της Οικονομικής Κατοχής ποιο παραμένει για κράτος, πολίτες και κυρίως γιατρούς το απαράβατο ιατρικό καθήκον, σύμφωνα με την Ιπποκρατική παράδοση. Και αυτό είναι η προάσπιση της υγείας ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.

Μαρία Αρβανίτη Σωτηροπούλου
Γιατρός - Συγγραφέας
Πρόεδρος της «Πανελλήνιας Ιατρικής Εταιρείας  κατά της πυρηνικής και βιοχημικής απειλής»

Εγκύκλιος του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για την προστασία των αιγιαλών και των δασών.


Την έκδοση εγκυκλίου για την προστασία των αιγιαλών και των δασών, παρήγγειλε στον αρμόδιο για την προστασία του περιβάλλοντος αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Δασούλα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ιωάννης Τέντες, ενόψει της θερινής περιόδου. 

Ειδικότερα, ο κ. Τέντες στο σχετικό έγγραφό του προς τον συνάδελφό του κ. Δασούλα αναφέρει ότι ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου, κατά την οποία υπάρχει αυξημένη τουριστική κίνηση και παρατηρούνται συχνότερα φαινόμενα προσβολής των περιβαλλοντικών αγαθών και των κοινόχρηστων και δημόσιων πραγμάτων, να εκδώσει σχετικές αναλυτικές εγκυκλίους προς τους εισαγγελείς της χώρας. 

Ειδικότερα, στις εγκυκλίους αυτές γίνεται λόγος για αυστηρή εφαρμογή της νομοθεσίας, αλλά και τη δίωξη των παραβατών για τις περιπτώσεις:

1) προστασίας του περιβάλλοντος από ηχορύπανση (των μπαρ, ουζάδικων, κ.λπ.) και ρύπανση (μπουκάλια και απορρίμματα γενικά) του χερσαίου και θαλάσσιου περιβάλλοντος από κάθε είδους απόβλητα,
2) την προστασία των αιγιαλών, των παραλιών και των δασών, όπως και της δημόσιας περιουσίας από κάθε είδους προσβολές και
3) την εξασφάλιση στο κοινό της απόλαυσης των αιγιαλών, παραλιών κ.λπ.
Τέλος, ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός ζητάει από τον κ. Δασούλα να παρακολουθήσει την πιστή εφαρμογή των επίμαχων εγκυκλίων που θα εκδοθούν.

ΠΗΓΗ ENERGYPRESS

Κυριακή, 12 Μαΐου 2013

Κυριακή 12/5/2013: Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η 33η διάσχιση του Βουραϊκού....

 [Εκατοντάδες πεζοπόροι και φέτος στη διάσχιση του Βουραϊκού. Στάση στο σταθμό ΝΙΑΜΑΤΑ]
 [Ξαπόσταμα και συζήτηση στα ΝΙΑΜΑΤΑ] 

[Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ορειβασίας - Χιονοδρομίας - Αναρρίχησης και Προστασίας Περιβάλλοντος Καλαβρύτων Χαρίλαος Ερμείδης (αριστερά) και ο πρόεδρος των ΦΙΛΩΝ της ΦΥΣΗΣ Κώστας Φωτεινάκης (δεξιά)]

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι διήμερες εκδηλώσεις, Σάββατο 11/5 και Κυριακή 12/5/2013 που είναι διοργανώσει για 33η συνεχή χρονιά ο  Σύλλογος Ορειβασίας - Χιονοδρομίας - Αναρρίχησης και Προστασίας Περιβάλλοντος Καλαβρύτων. [το πρόγραμμα ΕΔΩ]

Το Σάββατο πραγματοποιήθηκε στα Καλάβρυτα  η ημερίδα με θέματα σχετικά με το Περιβάλλον και την Κυριακή η πεζοπορία κατά μήκος του οδοντωτού και του Βουραϊκού. Εκατοντάδες πεζοπόροι απ΄ όλη την Ελλάδα συναντήθηκαν στη χαράδρα του Βουραϊκού, μεταξύ των άλλων μέλη και φίλοι του Ομίλου Φίλων του Βουνού και Θάλασσας Βούλας (μέλος των ΦτΦ) , των  Ορειβατικών Συλλόγων  Μεσολογγίου και Κεφαλλονιάς κ.ά.

Αξίζουν συγχαρητήρια στο Σύλλογο των Καλαβρύτων που διοργανώνει αυτό το αντάμωμα στο Βουραϊκό αλλά που ταυτόχρονα προβάλλει τις ομορφιές των περιοχών και των πόλεων των Καλαβρύτων και του Διακοπτού, τα αγροτικά  προϊόντα και τις φυσικές ομορφιές.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ο Σύλλογος Ορειβασίας - Χιονοδρομίας - Αναρρίχησης και Προστασίας Περιβάλλοντος Καλαβρύτων είναι μέλος του Ελληνικού Δικτύου ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ. O Χαρίλαος Ερμείδης έχει διατελέσει πρόεδρος των ΦτΦ.




Τετάρτη, 8 Μαΐου 2013

Mamadou MBODJI [NFI/FARAN]: Αναφορά για το Παγκόσμιο Κοινωνικό Φόρουμ 2013 στην Τυνησία/ REPORT ON THE WSF 2013 IN TUNIS/ DAS WELTSOZIALFORUM 2013 IN TUNIS/ COMPTE RENDU FSM TUNIS 2013


Mamadou MBODJI, Αντιπρόεδρος των Διεθνούς Περιβαλλοντικής Οργάνωσης Naturefriends International (NFI) [Φίλων της Φύσης] και Πρόεδρος του Αφρικανικού Δικτύου Φίλων της Φύσης [RAFAN], ενημερώνει αναφορικά με το Παγκόσμιο Κοινωνικό Φόρουμ στην Τύνιδα]
[Αφίσες του Παγκόσμιου Κοινωνικού Φόρουμ στην Τύνιδα]

«Στο πλαίσιο της ιδιότητας μου ως πρόεδρος του Αφρικανικού Δικτύου Φίλων της Φύσης (RAFAN), παρακολούθησα το Παγκόσμιο Κοινωνικό Φόρουμ 2013 εκ μέρους των NFI. Το Φόρουμ Πραγματοποιήθηκε από τις 26-30 Μαρτίου 2013, στην Τύνιδα, τον τόπο γέννησης της Αραβικής Άνοιξης. Η εβδομάδα ήταν γεμάτη από εποικοδομητικό διάλογο, συζητήσεις και συμφωνίες αναφορικά με το θέμα «Ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός».
Στις 27 Μαρτίου, μία οργάνωση επικεντρωμένη στον εναλλακτικό τουρισμό που συμμετέχουν Γάλλοι, Βέλγοι και Αφρικανοί συνεργάτες, ονομαζόμενη TAMADI, διοργάνωσε ένα εργαστήρι για την ανταλλαγή εμπειριών αναφορικά με τον «αγροτικό τουρισμό και την κοινωνική αλλαγή». Η εμπειρία από το Mail, όπου παραγωγοί ρυζιού ίδρυσαν μια ομοσπονδία για να αντιπροσωπεύει τα συμφέροντα τους, καθώς και από την Μαδαγασκάρη, όπου οργανώσεις καλλιεργητών εργάζονται από κοινού σε μία τουριστική δράση, δείχνουν για ακόμη φορά ότι ο αγροτικός τουρισμός αποτελεί παράγοντα τοπικής ανάπτυξης.
Στις 28 Μαρτίου, το Τουριστικό Ευρωπαϊκό Δίκτυο (TEN) διοργάνωσε δύο εργαστήρια για το ευρύτερο θέμα του Φόρουμ «Ένας άλλος τουρισμός είναι εφικτός».
Το πρωί, τα προβλήματα της παιδικής κακοποίησης, αρπαγής γης και ελλιπούς  πρόσβασης στην θάλασσα συζητήθηκαν υπό το θέμα «Τουρισμός και Ανθρώπινα Δικαιώματα».
Η τουριστική βιομηχανία – αναφέρομαι σε νομοθετικές ελλείψεις – παρουσιάζει έλλειψη σταθερής / βιώσιμης δέσμευσης, ζημιώνοντας παράλληλα τον πολιτισμό και το περιβάλλον των αυτοχθόνων πληθυσμών
Συνεπώς είναι καθήκον των Μ.Κ.Ο να αξιοποιήσουν όλα τα διαθέσιμα επικοινωνιακά μέσα προκείμενου να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον σε όλα τα επίπεδα. Εξαρτάται από αυτούς μα επηρεάσουν τις τουριστικές επιχειρήσεις έτσι ώστε να αναλάβουν την κοινωνική τους ευθύνη. Και τελικά οι ΜΚΟ πρέπει να διασφαλίσουν ότι μη – τοπικοί νόμοι θα εφαρμόζονται όπου ο Κώδικας Δεοντολογίας δεν γίνεται σεβαστός.
Το εργαστήρι «Τοπικές πρωτοβουλίες και δυναμικές δομές εναλλακτικού τουρισμού» πραγματοποιήθηκε το απόγευμα. Αναδείχθηκε σε ποιες περιοχές ο τουρισμός ανταγωνίζεται με όχι ίσους όρους άλλους οικονομικούς τομείς, όπως για παράδειγμα τον τομέα της αλιείας όπου τα προβλήματα από την υπεραλίευση και την ρύπανση των υδάτων γίνονται προφανή.
Παρά την εξαιρετική δυναμική του (1.300 χλμ παραλιών και 800 ξενοδοχεία), ο τουρισμός στην Τυνησία αντιμετωπίζει τρομερά δομικά προβλήματα. Συγκρινόμενος με τον «ανεύθυνο» τουρισμό, ο εναλλακτικός τουρισμός (που ουσιαστικά είναι ανύπαρκτος) θα μπορούσε σίγουρα να είναι σε τοπικό επίπεδο αναπτυξιακός παράγοντας.
Η θετική εμπειρία των NFI με τον υπεύθυνο τουρισμό, ο οποίος ωφελεί τον τοπικό πληθυσμό και σέβεται το περιβάλλον, μεταφέρθηκε επιτυχώς στους συμμετέχοντες.
Στις 29 Μαρτίου, δύο  ενδιαφέροντα εργαστήρια αναφορικά με το «κλίμα» διεξάχθηκαν:
«Ενέργεια, ανάπτυξη και κλίμα»: αυτό το εργαστήρι εστίασε στο πρόβλημα της κρίσης στην παγκόσμια ενέργεια, η οποία καταστρέφει κάθε απόπειρα ανάπτυξης, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες. Για να αποφευχθεί περαιτέρω διακύβευση του παγκόσμιου κλίματος από την χρήση ορυκτών καυσίμων, η ανανεώσιμη ενέργεια είναι ακόμη η επικρατούσα εναλλακτική.

Στο  δεύτερο εργαστήρι «Παγκόσμια εκστρατεία για την κλιματική αλλαγή», οι συμμετέχοντες υπογράμμισαν την σημασία μίας παγκόσμιας συμμαχίας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την επίτευξη κλιματικής δικαιοσύνης – εδώ και τώρα. Το Παγκόσμιο Φόρουμ Παρεμβάσεων Τουρισμού (GTIF), μία συμμαχία πρωτοβουλιών και οργανώσεων με σκοπό την αλλαγή των διεθνών τουριστικών μεταβολών, διοργάνωσε δύο συνεδριάσεις και προσπάθησε να βρει βιώσιμες λύσεις, παρά τον «λήθαργο» που έχει κυριαρχήσει σε αυτήν την περιοχή εδώ και χρόνια. Προτάθηκε ωστόσο η ίδρυση τοπικών δικτύων αντί ενός παγκόσμιου, καθώς τα τοπικά δίκτυα παρέχουν μία πλατφόρμα για να αναλυθούν τα το τοπικά προβλήματα με περισσότερη διαφάνεια και νομιμότητα.

Προγενέστερα από το Παγκόσμιο Κοινωνικό Φόρουμ του 2015, μία νέα συνάντηση του ασιατικού Φόρουμ και ευρωπαϊκών χωρών σχεδιάζεται στο Durban το 2014. Αυτό θα παρέχει την ευκαιρία να γίνει η δομή περισσότερο δυναμική, καθώς θα συνδεθεί με άλλα κινήματα και θα βρει μια αποδοτικότερη στρατηγική για τα ερχόμενα χρόνια

Καθώς το Παγκόσμιο Κοινωνικό Φόρουμ είναι ο χώρος συνάντησης διαφορετικών κοινωνικών παραγόντων, είναι προς όφελος των NFI να συμμετέχουν ενεργά, να συνεισφέρουν στην μάχη για την «Κλιματική Δικαιοσύνη – τώρα» και να μοιράζονται την εμπειρία τους και την εξειδίκευση τους στον εναλλακτικό τουρισμό. Οι NFI πρέπει να αδράξουν την ευκαιρία του Φόρουμ για να κάνουν την φιλοσοφία τους που βασίζεται στην αλληλεγγύη και την Βιώσιμη Ανάπτυξη, γνωστή στο ευρύτερο κοινό.

Mamadou MBODJI
NFI Αντιπροέδρος - RAFAN Πρόεδρος
-------------
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/ Friends of Nature Greece συμμετέχουν στο ALTER SUMMIT/ Εναλλακτική Συνδιάσκεψη Ευρωπαϊκών Κινημάτων που θα πραγματοποιηθεί στις 6,7 Ιουνίου 2013 στην Αθήνα.