Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016

11 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Βουνού | Κώστας Κρυστάλλης «ΠΕΝΤΕΛΗ», 1893



 [Το Ελληνικό Δίκτυο ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/ Naturefriends Greece για τα βουνά έχει ασχοληθεί συστηματικά, έχει κάνει παρεμβάσεις σε νομοσχέδια και έχει προβάλει στο blog τα βουνά της χώρας μας. Επισκεφτείτε ΕΔΩ ΕΔΩ το blog για να δείτε σχετικές αναρτήσεις. Φέτος αποφασίσαμε να "γιορτάσουμε" την Παγκόσμια Ημέρα Βουνού με το τελευταίο ποιήμα του Κώστα Κρυστάλλη "ΠΕΝΤΕΛΗ"]

----
Κώστας Κρυστάλλης «ΠΕΝΤΕΛΗ», 1893

Νάξερες, όμορφο βουνό,
τι ενθύμησες μου φέρνουν
τ' απάτητα τα βάθητα
της μαύρης λαγκαδιάς σου.

Νάξερες, πώς η άβυσσο
και το τρανό της χάος
λησμονημένα και παλιά
κρυφά μου αποσκεπάζουν.

Νάξερες, όμορφο βουνό,
τι κελαϊδεί σ' εμένα
της βρύσης σου το γάργαρο
και δροσερό νεράκι.

Νάξερες, πως κι η πλιό μικρή
γλυκειά σταλαματιά σου
μέσ' την καρδιά μου αρίφνητα
μου ξανανιώνει μάγια.

Νάξερες όμορφο βουνό,
τι πόθους μου ξανάφτει
κι ένας ανθός σου ταπεινός
με τη μοσχοβολιά του.

Νάξερες, πώς κ' η μυρουδιά
του χόρτου σου, του βάτου,
ονειροβότανου ακριβού
για εμένα μυρουδιά είναι!

Γι' αυτό βουνό μου, σ' αγαπώ
περίσσ' απ' όλα τάλλα
γι' αυτό μέσα στ' ανέγνωρα
και μυστικά μου βάθεια
τόσο κρυφά, τόσ' άστοχα
θερμή έχεις γένει αγάπη.

Το τελευταίο ποίημα του Κώστα Κρυστάλλη (1869 – 1894)
Πληροφορίες για την Πεντέλη http://oresiviospentelikos.blogspot.gr/

1 σχόλιο: