Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

Ένας οδηγός για τη ζούγκλα που επικρατεί στις τουριστικές ετικέτες - Νέο φυλλάδιο ενημέρωσης για τις βιώσιμες ετικέτες τουριστικών προϊόντων/ Sustainability in turism


[Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τον Οδηγό στην Αγγλική γλώσσα]
 
Ένας οδηγός για τη ζούγκλα που επικρατεί στις τουριστικές ετικέτες
Νέο φυλλάδιο ενημέρωσης για τις βιώσιμες ετικέτες τουριστικών προϊόντων

Τα βιολογικά, αλλά και δικαίου εμπορίου προϊόντα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, όχι μόνο στα καθημερινά μας ψώνια, αλλά πολύ συχνά και στην απόφαση για την οργάνωση των διακοπών μας. Ο “δίκαιος τουρισμός” έχει αρκετά αυξημένη ζήτηση, αλλά τι ακριβώς σημαίνει ο όρος αυτός; Αυτή τη στιγμή η αγορά του τουρισμού μπορεί να  έχει για την παροχή περισσότερων από 100 διαφορετικών ποιοτικών ετικετών παγκοσμίως. Μικρά αυτοκόλλητα με πράσινα φυλλαράκια, ακτινοβολούντων ήλιων ή μπλε σημαιάκια υπάρχουν στις εισόδους ξενοδοχείων, τουριστικών γραφείων, αλλά και στις εισόδους κάμπινγκ. Ορίζουν πάροχους τουριστικών προϊόντων, παραλίες, φυσικά αποθεματικά ακόμα και ολόκληρες περιοχές. Η μεγάλη ποικιλία ποιοτικών προϊόντων, ομολογουμένως προκαλεί σύγχυση στο ευρύ κοινό. Το πρόβλημα αυτό έχει επισημανθεί από ειδικούς που εργάζονται στον τομέα του τουρισμού και της ανάπτυξης (akte, EED, ECOTRANS, NFI). Το αποτέλεσμα μιας συντονισμένης προσπάθειας που ξεκίνησε από τη Γερμανία, την Αυστρία και τη Σουηδία είναι ένας μικρός οδηγός σε σχέση με τη ζούγκλα που επικρατεί στις τουριστικές ετικέτες. Η αγγλική έκδοση του οδηγού αυτού, τυπώθηκε ακριβώς πάνω στην ώρα ώστε να παρουσιαστεί στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση (ITB) στο Βερολίνο.

“20 τουριστικές ετικέτες ποιότητας εξετάστηκαν ενδελεχώς”, λέει ο Heinz Fuchs από το Τουριστικό Παρατηρητήριο της Βόννης. “ Εκπροσωπούμε όλες τις ηγετικές ετικέτες ποιότητας διεθνώς, στην παροχή καταλυμάτων, μορφών και ειδών ταξιδιών και τουριστικών πρακτόρων· στο επίκεντρο για εμάς είναι κυρίως οι ετικέτες που σχετίζονται με τη βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη στους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης”, προσθέτει ο Andreas Zots, από τον παγκόσμιο οργανισμό Φίλων της Φύσης (NFI) στη Βιέννη. “Όσο πιο προσεκτικά μια ποιοτική ετικέτα εξετάζει περιβαλλοντικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές πτυχές, τόσες περισσότερες πληροφορίες παρέχει για τις αειφόρες “επιπτώσεις” ενός τουριστικού προϊόντος σε παγκόσμιο, αλλά και τοπικό επίπεδο και κατά συνέπεια τόσο ψηλότερα ταξινομείται και προτείνεται”, υπογραμμίζει η Christine Pluss από την akte, στη Βασιλεία. Ο Herbert Hamele από την ECOTRANS: “ παρέχοντας καλύτερης ποιότητας πληροφορίες, ελπίζουμε να ενθαρρύνουμε τους τουρίστες να λάβουν υπόψη τους τις ετικέτες ποιότητας και να προτιμούν ταξιδιωτικούς πάροχους, που αναλαμβάνουν την κοινωνική τους ευθύνη. Ελπίζουμε ότι με το συναρπαστικό μας φυλλάδιο θα βοηθήσουμε τους καταναλωτές σε περισσότερο βιώσιμες επιλογές”.

Ο οδηγός αυτός είναι διαθέσιμος απ' όλους τους παραπάνω εκδότες και μπορείτε να τον βρείτε και να τον κατεβάσετε από τους παρακάτω συνδέσμους: www.nf-int.org , www.fairunterwegs.org , www.ecotrans.org , και www.tourism-watch.de .

Υλοποιήθηκε με τη συμβολή της Ε.Ε. , του Αυστριακού Οργανισμού Ανάπτυξης (OEZA) και το Αυστριακό Υπουργείο Ζωής.

(Μετάφραση: Χριστιάνα Βλαχάκη)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου